Czwartek, 28 marca 2024

english deutsch italian
Godło Polskinazwa KCEKlogo szkoły

KCEK > Galeria zdjęć > Wszystkie galerie >

To jest nieaktualna wersja strony. Aby zobaczyć aktualne informacje, przejdź na kcek.pl

Kwiecień plecień - trochę wiedzy i nauki z Kopernikiem - wycieczka do Warszawy klas V SP

We wtorek 5 kwietnia klasa VA i VB brały udział w wycieczce do Warszawy. Naszym celem było Centrum Nauki Kopernik. Organizatorem i kierownikiem wycieczki był wychowawca klasy VB p. Grzegorz Pierzchalski, a towarzyszyły mu p. Olga Kubska (wychowawca VA) oraz p. Katarzyna Fabisiak. Ze Śremu wyjechaliśmy wczesnym rankiem, kiedy jeszcze było ciemno. Mimo zmęczenia wszyscy na pewno powiedzą jednogłośnie: „Było warto”.

O godzinie 8.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Wyjątkowość tego miejsca polega na tym, że w przeciwieństwie do innych tego typu obiektów każdy eksponat można, a nawet należy dotknąć, aby go ożywić i poznać jego działanie.

Trudno wymienić wszystkie atrakcje CNK z uwagi na ich ilość i różnorodność.

Warto wspomnieć o Teatrze Robotów, gdzie obejrzeliśmy adaptację baśni Hansa Christiana Andersena „Ojciec wie najlepiej” oraz spektaklu w Teatrze Wysokich Napięć, gdzie mogliśmy zobaczyć czym są drabina Jakuba, generator Van de Graaffa czy transformator Tesli... Niektórym dosłownie włosy stanęły dęba :).

Niezapomnianym przeżyciem z pewnością była wizyta w Planetarium, gdzie mogliśmy „podróżować” w kosmosie oraz obejrzeć piękny film „Na skrzydłach marzeń”.

Po ponad 8 godzinach zwiedzania, udaliśmy się na Plac Zamkowy, gdzie w towarzystwie Zygmunta III Wazy (który jak na króla przystało, patrzył na nas z góry) raczyliśmy się pysznymi lodami.

Nasz wyjazd do Warszawy wypadł znakomicie i z pewnością jeszcze długo będziemy miło wspominali naszą wspólną przygodę.

Data wydarzenia: 5 kwietnia 2016 r.